Tarinaa pukkaa ja purinaa takkaa! Meijän pikkulikka on alkanut pulisemaan tarkotuksellisia! Varmaan muistatte, kun pari pakinaa aiemmin löin kättä ottaan ja pähkäilin, että josko tuo koskaan alkaa puhetta tuottamaan... Nyt on käynyt sillä tavalla ihan vaivihkaa, että melkeen toivois välillä hiljaisuutta!

Pälätys alkaa aamusta. Ennekuin olen ite silmiäni auki saanut, niin lapsen sängystä kuuluu kikatusta ja kahden sanan lauseita. Sitten hiljalleen ääni kovenee ja paljaat varpaat kipittävät lattian poikki. Nykii sormilla isin peiton reunaa ja sanoo, että; "isi isi tuuuu..."  osoittaa sormella ovea ja jatkaa.".tuuu mukaan! " Jos ei isi hievahda, niin ääni jatkaa kimakasti samat asiat äidin puolella. Ja jos en vieläkään reagoi, niin sitten se jo kimittää: "äitii..tuuuuu... pissssaaaah!"

Ja jotta tähän puhetulvaan päästiin, niin tarvittiin isovanhempien vierailu! Tyttö kait halusi tehdä vaikutuksen tai sitten otaksui, että ei ne ymmärrä, ellen sano! Niin tai näin!

Tässä: "mummu, mummuuuu...tuuuu..piiäääää (piirtää)"

 

Ja kas kas, tempperamenttiä,  tässä olisi sitten: " vaaiiiii (vaari) MUN MUn MUn !" Eli mun vuoro soittaa!

 

Tänä aamuna neiti ilahdutti meitä loruilemalla.:

"Pesen kullalata paidan ja sukan

Pesen kullalta varpaat ja tukan

naurua en voi sinusta pestä

nauru se tulee sydämestä! "

 

Ja vajaan kaksivuotiaan suussa kyseinen ralli menee näin:

"pessseee, pesseee, napaa, massuuuu,  ssukkaaa, tukkaa, paiaa.." Ja lopuksi kutittaa nauraen omaa vatsaansa!

Nyt se puhuu! Iltaan saakka! Ennen nukahtamista ja valojen sammutusta kuuluu vielä " suukko, unia, tähti!"