Putkeen meni! Istuttiin mökin kuistilla ja todettiin, että maha on niin täynnä kanaa, että ei tässä mitään makkara nuotioita tai takkatulia viritellä.

Minä haukottelin ja mies poltteli tupakkia.

Kellokin oli jo vähän liikaa, että ei sitä saunaa jaksa alkaa lämmittelemään...

Sitten se rupee kännykkää räpläämään ja minä kysymään, että mitä? No, kenot piti laittaa... ja sitten soitta pari puhelua.... käydä ulkohuusissa.

Ja minä istuin siinä kuistilla. Villasukat tolkkosissa. Haukottelin lisää.

Narskautin rommipullon auki ja kaadoin mitalliset kummallekin.

Käytiin laiturilla kuuntelemassa vesilintuja.

Katsottiin vene. Mies poltti toisen tupakin.

Oltiin hiljaa.

Ja järvenpinta peilityyni... heijastukset sinistä ja vaaleanpunaista iltaväriä.

Oltiin hiljaa ja lähdettiin kotiin.

Kotona lapsi puurolle ja nukkumaan. Lapsenvahti vapaalle.

Keitettiin rommiteetä ja kinasteltiin, että mikä hotelli sieltä Kuresaaresta varataan. Kun nyt aletaan tälleen toisiamme taas "tapailemaan"!

Lopulta vapaana oli enää joku "Grand Rose"... En tiedä varasiko se sitä, koska minä kävin nukkumaan. Olisin halunnut sieltä Ruutlista sviitin... Mulle tulee GRAND ROSESTA mieleen mummo-ankka ja fii-deodorantti.

Nukuttiin koko yö käsi kädessä, että kai tälläkin, keväässä nuhjaantuneella parisuhteella on  toivoa!

* Mies huomasi aamulla mulla jonkun "kivan näköisen" vaatteen... Vissiin se röpelökauluksinen villatakki! Olen taas näkyvä!

* Päivällä kävin köyhäilemässä itselleni ulkoilupuvun. Alan pian näyttää vakavasti otettavalta! Itsetunto kohisee niin että korvissa soi! Melkein pyörryttää!

Semmosta. Romantiikkaa!

 

Tässä niitä tuulen ja pilven värejä! Laiturin nokasta nähtynä. Pilipali kameralla, pilipali asetuksilla! ...ainiin hullu ei huomaa ja viisas ei virka mittään!